STREDISKO KRÍZOVEJ INTERVENCIE
Adlerova 4, 040 22 Košice
Domáci poriadok
Zariadenia núdzového bývania
V Zariadení núdzového bývania ( ďalej len zariadenie ) sa poskytujú sociálne služby:
- fyzickej osobe, na ktorej je páchané násilie,
- fyzickej osobe, ktorá je obeťou obchodovania s ľuďmi,
- osamelému rodičovi s deťmi,
- osamelej tehotnej žene,
- fyzickej osobe, ktorá z vážnych dôvodov akými sú : živelná pohroma, požiar alebo priemyselná havária nemôže užívať svoje pôvodné bývanie.
Sociálne služby sa poskytujú na prechodnú dobu a každý ubytovaný klient (prijímateľ sociálnej služby) je povinný dodržiavať tento domáci poriadok.
- Povinnosti prijímateľa sociálnej služby v zariadení:
- vzorne sa starať o výchovu svojich detí, s ktorými je ubytovaný ( ktoré má vo svojej priamej starostlivosti),
- šetrne zaobchádzať s prevzatým inventárom, udržiavať izbu , spoločné bytové a nebytové priestory v čistote a poriadku,
- pravidelne uhrádzať stanovený poplatok za pobyt v sume, ktorá je uvedená v zmluve medzi poskytovateľom a prijímateľom sociálnych služieb,
- akékoľvek zmeny v príjmoch hlásiť vedúcej zariadenia tak, ako je to uvedené v zmluve
- dodržiavať bezpečnostné a protipožiarne predpisy (kde sú ? umiestnené),
- prevziať a pri odchode odovzdať nepoškodený inventár a byt čistý a uprataný vedúcej alebo sociálnej pracovníčke, ktoré vykonajú prehliadku aktuálneho stavu.
- odchod na dobu dlhšiu ako 24 hodín hlásiť vedúcej, príp. sociálnej pracovníčke s udaním miesta a doby pobytu mimo zariadenie,
- korektne vychádzať s ďalšími ubytovanými klientmi,
- rešpektovať všetkých nájomníkov panelového domu a zdržiavať sa akýchkoľvek hlučných
zábav a hier v čase nočného pokoja
- dbať na pokyny vedúcej, sociálnej pracovníčky a službukonajúceho vrátnika zariadenia.
- v záujme ochrany zdravia detí sa klientom zakazuje v priestoroch zariadenia fajčiť. Fajčiť možno len mimo ubytovacieho priestoru (lodžia, kde si fajčiar umiestni popolník).
- V zariadení je zákaz užívania alkoholických nápojov.
- Príchod je možný do 21.00 hod. Po tejto hodine bude možné vpustiť len tých klientov, ktorí sú v pracovnom pomere - zamestnaní, a ktorým pracovné povinnosti bránia návratu do uvedenej hodiny. Predpokladané neskoršie návraty sa musia vopred ohlásiť vedúcej zariadenia.
- Návštevy cudzích osôb v zariadení
Návštevy cudzích osôb na izbách sú zakázané. Do zariadenia majú prístup len klienti, riaditeľka organizácie, vedúca zariadenia a zodpovední zamestnanci Strediska krízovej intervencie.
- Denný a nočný pokoj :
V záujme zdravého vývinu a ochrany zdravia umiestnených detí je určený denný a nočný režim v čase od 13.00 – 15.00 hod. a od 19.00 – 06.00 hod. V tejto dobe sú klienti v zariadení povinní udržiavať pokoj a vyhýbať sa takým činnostiam, ktoré by ho narúšali:
- v dobe od 19.00 – 07.00 hod. a počas víkendov a sviatkov bude zariadenie uzavreté a prístupné len ubytovaným klientom
- o neskorých nočných odchodoch a príchodoch budú klienti informovať vedúcu zariadenia. v čase neprítomnosti si rodič zabezpečí starostlivosť o deti zodpovednou dospelou osobou . Toto riešenie nahlási príslušnému službukonajúcemu vrátnikovi
- Nočný vrátnik bude zabezpečovať nočný kľud a viesť evidenciu o príchodoch a odchodoch
- 4. Závady v byte :
Zariadenie núdzového bývania, ako poskytovateľ, je povinný odovzdať prijímateľovi sociálnych služieb – budúcemu klientovi - byt v takom stave, ktorý je spôsobilý na riadne užívanie. Z toho vyplýva, že:
- poskytovateľ je povinný odstrániť väčšie závady brániace riadnemu užívaniu bytu
- klient je povinný bez zbytočného odkladu nahlásiť poskytovateľovi potreby väčších opráv v byte. V danom prípade finančné náklady na opravu znáša organizácia alebo prenajímateľ budovy, ktorým je Bytový podnik mesta Košice.
- drobné opravy v byte súvisiace s jeho užívaním a náklady spojené s bežnou údržbou (napr. výmena zásuviek, oprava vypínača elektriny, výmena žiaroviek alebo žiariviek, zámkov vo dverách a pod.) uhrádza ubytovaný klient
- ubytovaný klient je povinný odstrániť závady a poškodenia, ktoré spôsobil v byte sám
5. Úhrada za sociálnu službu :
Podľa ešte platných ustanovení zákona č. 195/1998 Z.z. o soc. pomoci v znení neskorších predpisov a podľa Všeobecného záväzného nariadenia č. 3/2003 o spôsobe určenia úhrady, výške úhrady za soc. služby, opatrenie predsedu Košického samosprávneho kraja č. 1/2003 o výške úhrad za poskytované soc. služby Stredisko krízovej intervencie stanovuje výšku úhrady za bývanie s účinnosťou od 01.03.2004.
V prípade neplatenia poplatkov za bývanie v domove bude sa dlh vymáhať súdnou cestou.
6.Opatrenia za nedodržanie ustanovení domáceho poriadku
Vedúca zariadenia v závislosti od rozsahu, miery a dôsledkov porušenia domáceho poriadku môže klientovi uložiť tieto opatrenia:
- pohovor u vedúcej zariadenia, z ktorého sa urobí písomný záznam,
- upozornenie na porušenie domáceho poriadku na pracovnej komisii o prijímaní, predĺžení a ukončení pobytu v zariadení,
- prijímateľovi hrubo porušujúcemu dobré mravy, ktoré narúšajú občianske spolužitie a to aj po písomnom upozornení, môže poskytovateľ sociálnej služby v súlade s § 74 zákona č. 448/2008 Z.z. o sociálnych službách jednostranne vypovedať zmluvu.
- Dôsledky za porušovanie domáceho poriadku neplnoletými deťmi, ktoré má rodič-klient v priamej starostlivosti v tomto zariadení znáša rodič v plnom rozsahu .
Tento domáci poriadok nadobúda účinnosť dňom: od 01.01.2010
Prehlásenie: Súhlasím s podmienkami, ktoré sú uvedené v domácom poriadku. |