Navigácie



















Anketa
Skušobná anketa
Možnosť 1 - skúška
Možnosť 2 - skúška
Zriaďovateľ
DOMÁCI PORIADOK ZARIADENIA NÚDZOVÉHO BÝVANIA

  
   

      STREDISKO KRÍZOVEJ INTERVENCIE 

     Adlerova 4, 040 22 Košice


Domáci poriadok

Zariadenia  núdzového  bývania

 

 

    V  Zariadení núdzového bývania ( ďalej len zariadenie ) sa poskytujú sociálne služby:

  • fyzickej osobe, na ktorej je páchané násilie,
  • fyzickej  osobe, ktorá je obeťou obchodovania s ľuďmi,
  • osamelému rodičovi s deťmi,
  • osamelej  tehotnej  žene,
  • fyzickej osobe, ktorá z vážnych dôvodov akými sú : živelná pohroma, požiar alebo priemyselná havária nemôže užívať svoje pôvodné bývanie.


Sociálne služby sa poskytujú na prechodnú dobu a každý ubytovaný klient (prijímateľ sociálnej služby)  je povinný  dodržiavať tento   domáci poriadok.



  1. Povinnosti prijímateľa sociálnej služby v zariadení:


  • vzorne  sa starať o výchovu svojich  detí, s ktorými je ubytovaný ( ktoré má vo svojej priamej starostlivosti),
  • šetrne zaobchádzať s prevzatým inventárom, udržiavať izbu , spoločné  bytové  a nebytové priestory v čistote a poriadku,
  • pravidelne uhrádzať stanovený poplatok za pobyt  v sume, ktorá je uvedená v zmluve medzi poskytovateľom a prijímateľom sociálnych služieb,
  • akékoľvek zmeny v príjmoch hlásiť vedúcej zariadenia tak, ako je to uvedené v zmluve
  • dodržiavať bezpečnostné a protipožiarne predpisy (kde sú ? umiestnené),
  • prevziať a pri odchode odovzdať nepoškodený inventár a byt  čistý a uprataný vedúcej  alebo sociálnej pracovníčke, ktoré vykonajú prehliadku aktuálneho stavu.  
  • odchod  na dobu dlhšiu ako 24 hodín hlásiť vedúcej, príp. sociálnej pracovníčke s udaním miesta a doby pobytu mimo zariadenie,
  • korektne vychádzať s ďalšími ubytovanými klientmi,
  • rešpektovať  všetkých nájomníkov panelového domu a zdržiavať sa akýchkoľvek hlučných

zábav a hier v čase nočného pokoja 

  • dbať na pokyny vedúcej, sociálnej pracovníčky a službukonajúceho vrátnika zariadenia.
  • v záujme ochrany zdravia detí sa klientom zakazuje v priestoroch zariadenia fajčiť. Fajčiť možno len mimo ubytovacieho priestoru (lodžia, kde si fajčiar umiestni popolník).
  • V zariadení je zákaz užívania alkoholických nápojov.



  • Príchod  je možný do 21.00 hod. Po tejto hodine bude možné vpustiť len  tých klientov, ktorí sú v pracovnom pomere - zamestnaní, a ktorým pracovné povinnosti bránia  návratu do uvedenej hodiny. Predpokladané neskoršie návraty sa musia vopred ohlásiť vedúcej zariadenia.

 

  1. Návštevy cudzích osôb v zariadení

 

            Návštevy    cudzích    osôb  na izbách   sú  zakázané.   Do   zariadenia   majú    prístup    len   klienti,   riaditeľka organizácie,    vedúca   zariadenia  a zodpovední  zamestnanci Strediska krízovej intervencie.


  1. Denný a nočný pokoj :

 

     V záujme zdravého vývinu a ochrany zdravia umiestnených detí  je určený denný a nočný režim v čase od 13.00 – 15.00 hod. a od 19.00 – 06.00 hod. V tejto dobe sú klienti v zariadení povinní udržiavať pokoj a vyhýbať sa takým činnostiam, ktoré by ho narúšali:


  • v dobe od 19.00 – 07.00 hod. a počas víkendov a sviatkov bude zariadenie uzavreté a prístupné len ubytovaným klientom
  • o neskorých nočných odchodoch a príchodoch budú klienti informovať vedúcu zariadenia. v čase neprítomnosti si rodič zabezpečí starostlivosť o deti zodpovednou dospelou osobou . Toto riešenie nahlási príslušnému službukonajúcemu vrátnikovi
  • Nočný vrátnik bude zabezpečovať nočný kľud a viesť evidenciu o príchodoch a odchodoch


  1. 4.      Závady v byte :


Zariadenie núdzového bývania, ako poskytovateľ, je povinný odovzdať prijímateľovi   sociálnych služieb – budúcemu klientovi - byt v takom stave, ktorý je spôsobilý na riadne užívanie. Z toho vyplýva, že:


  • poskytovateľ je povinný odstrániť väčšie závady brániace riadnemu užívaniu bytu
  • klient  je povinný bez zbytočného odkladu nahlásiť poskytovateľovi potreby väčších opráv v byte. V danom prípade finančné náklady na opravu znáša organizácia alebo prenajímateľ budovy, ktorým je Bytový podnik mesta Košice.
  • drobné opravy v byte súvisiace s jeho užívaním a náklady spojené s bežnou údržbou  (napr. výmena zásuviek, oprava vypínača elektriny, výmena žiaroviek alebo žiariviek, zámkov vo dverách a pod.)  uhrádza ubytovaný klient
  • ubytovaný klient je povinný odstrániť  závady a poškodenia, ktoré spôsobil v byte sám

 

5. Úhrada za sociálnu službu


     Podľa  ešte platných ustanovení zákona č. 195/1998 Z.z. o soc. pomoci v znení neskorších predpisov a  podľa Všeobecného záväzného nariadenia č. 3/2003 o spôsobe určenia úhrady, výške úhrady za soc. služby, opatrenie predsedu Košického samosprávneho kraja č. 1/2003 o výške úhrad za poskytované soc. služby Stredisko krízovej intervencie stanovuje  výšku úhrady za bývanie s účinnosťou od 01.03.2004.

V prípade neplatenia poplatkov za bývanie v domove bude sa  dlh vymáhať súdnou cestou.

 

6.Opatrenia za nedodržanie ustanovení domáceho poriadku

 

      Vedúca zariadenia  v závislosti od rozsahu, miery a dôsledkov porušenia domáceho poriadku môže klientovi uložiť tieto opatrenia:

  • pohovor u vedúcej zariadenia, z ktorého sa urobí písomný záznam, 
  • upozornenie na porušenie domáceho poriadku na pracovnej  komisii o prijímaní, predĺžení a ukončení pobytu v zariadení,    
  • prijímateľovi hrubo porušujúcemu dobré mravy, ktoré narúšajú občianske spolužitie  a to aj po písomnom upozornení, môže poskytovateľ sociálnej služby v súlade s § 74 zákona č. 448/2008 Z.z. o sociálnych službách jednostranne vypovedať zmluvu.
  • Dôsledky za porušovanie domáceho poriadku neplnoletými deťmi, ktoré má rodič-klient v priamej starostlivosti v tomto zariadení znáša rodič  v plnom rozsahu .  



Tento domáci poriadok nadobúda účinnosť dňom: od 01.01.2010


  Prehlásenie: Súhlasím s podmienkami, ktoré sú uvedené v domácom poriadku. 

čas
Meniny

Dnes má sviatok
kalendár
Počasie